Datolya, a „sivatag kenyere”

Szárított datolya

Előfordul, hogy emésztési zavarokkal küzdünk, ami nagyon kellemetlen tud lenni, ezért igyekszünk a lehető leghamarabb gyógyírt keresni rá. Amennyiben nem akarunk gyógyszeres készítményeket használni, akkor a természetes megoldások után kell kutakodni.

Jó hatással van erre a problémára a datolya, másik ismert nevén a „sivatag kenyere”. Ennek a gyümölcsnek magas a cukortartalma, ellenben zsír-, koleszterin- és nátriummentes. Tökéletes energiaforrásnak nevezhető a datolya.

Bőven tartalmaz ásványi anyagokat, vitaminokat és fehérjéket, segíti az emésztést, vértisztító hatású, ugyanakkor pozitívan hat a májbetegségekre, a pajzsmirigy alulműködésre és a légzőszervekre is. Azoknak a személyeknek is tanácsos fogyasztani ezt a csonthéjas gyümölcsöt, akik természetes úton szeretnének megszabadulni a ráncaiktól, mert a bőrre is jó hatással van.

Kétféleképpen szoktuk fogyasztani, nyersen és aszalva. Ha igazán különleges falatokat akarunk a vendégeinknek felszolgálni, akkor magozzuk ki a datolyát és a magok helyére tegyünk diót, mandulát, sajtot, esetleg marcipánt. Így a gasztronómiai élmény és a dicséret sem marad el.

A datolya használható tészták alapanyagaként, liszt helyett is, ami a gluténra érzékenyeknek ajánlott leginkább, azonban a magas cukortartalma miatt, cukorbetegeknek nem tanácsos a fogyasztása. Előételek, raguk, szószok, köretek, desszertek elkészítéséhez is perfektül megfelel a datolya, de salátáknak szintén különlegesen finom ízt biztosít. Hónapokig is eltartható a hűtőszekrényben ez a gyümölcs.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.