Milyen valójában a négyévszakos gumi?

Négyévszakos gumi

Bár az egész évben alkalmazható, vagyis inkább annak mondott abroncs koncepciója ténylegesen vonzónak tűnhet, valóságban mégsem annyira jók, mint ahogyan sokan hiszik. A négyévszakos gumi leginkább akkor állja meg a helyét, amikor a hőmérséklet tavaszias, kora őszi, hiszen akkor kevés csapadékkal kell számolni, és nincs túl hideg vagy kibírhatatlan kánikula, hiszen mindkettő kedvezőtlen hatással van az aszfaltra.

Számos teszt bizonyította, hogy az az abroncs, amelyik elméletben mind a négy évszakban jól teljesít, sajnos, szélsőséges körülmények között nem mondható jónak. Leginkább akkor bizonyosodik be ez, amikor egy élesebb kanyart vesz be a sofőr túl nagy sebességgel.

A négyévszakos gumi egy olyan eszközt jelent, amelyik ötvözi a nyári és a téli főbb adottságait. Azonban mivel a nyári gumikat 20-30, a télieket pedig nulla és mínusz tíz fok közötti hőmérsékletre optimalizálják, felmerül a kérdés, hogy a négyévszakos gumi vajon ekkor is helytáll-e? A tapasztalatok azt mutatják, hogy nem hatékony a négy évszakra tervezett abroncs.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.