Mozgással a leszokásért

Cigaretta és életmód

Cigaretta és életmód

Az egészséges életmóddal nyilvánvalóan nem fér össze a dohányzás, és erre a szakemberek rendszeresen felhívják a figyelmet. De mi a helyzet akkor, ha le kívánunk szokni? Kizárólag a tapaszoktól várhatjuk a megoldást, vagy létezik ezeknél természetesebb megoldás? A testmozgásról már számos kutatás kiderítette, hogy segít a szenvedélybetegségektől megszabadulni.

Most azonban arra is fény derült a kanadai Concordia Egyetem kutatóinak munkája során, hogy a súlyos depresszióval küzdő dohányosoknak is segíthet a rendszeres testmozgás letenni a cigarettát. A csoport egyébként azért kifejezetten veszélyeztetett, mert közöttük a betegek legalább kétszer annyit dohányoznak, mint mentális problémákkal nem küzdő társaik.
A tapasztalatok bár azt mutatják, hogy az edzések a depressziót nem szüntették meg, de nagymértékben segítettek a leszokásban. Sőt, az is jó hír, hogy az elvonási tüneteket is enyhíti a mozgás, tehát csak ajánlott minden dohányos számára. Azzal a nézőponttal azonban már lehetne vitatkozni, hogy a depresszió nem reagál a testmozgásra. Sokszor kiderült már, hogy a mentális betegségek esetében is jelentős javulás tapasztalható a mozgás mindennapokba illesztésével.

Nem csak a felszabaduló hormonok hatására javul a hangulat, hanem olyan folyamatok is beindulnak a szervezetben, melyek mintegy öngyógyító mechanizmusként működnek. Mind az alkoholisták, mind a dohányosok számára javasolt tehát a rendszeres mozgás, mely a pszichére is kizárólag pozitív hatással van. Továbbbi pozitívum, hogy a felesleges kilóktól is segít megszabadulni a mozgás.

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.